Valehäirete lahendamine
Kui valvesüsteemis on olnud valehäireid, siis soovitame alati välja selgitada nende põhjuse. Järgnevalt anname nõu, kuidas valehäirete põhjuste jälile jõuda.
- Lisainfot häirete kellaaja kohta ja palju muud leiad mugavalt G4S e-teenindusest.
- Häiret andnud anduri saab teada sõrmistikust ja/või häireraportist.
- Selgita välja, kus asub häiret andnud andur. Tavaliselt on kliendil olemas plaanid ja tsoonide nimekiri, kuid kui neid ei ole, siis võid küsida nõu tehniliselt toelt.
- Kui anduri asukoht on teada, ole valmis minema valehäiret andnud anduri juurde ja/või jagama selle asukohast juba eelnevalt tehtud pilte.
- Tavaliselt piisab visuaalsest vaatlusest, et leida võimalik väline häire tekitaja.
Liikumisandur
Liikumisandur annab häire, kui on tuvastanud valvesoleku ajal ruumis liikumise. Seega oleks soovitatav vaadata kriitilise pilguga üle see ruum, kust häire tuli. Kas selles ruumis võib olla midagi, mis võiks liikuda? Näiteks rippuvad reklaamplakatid või õhupallid, tööle unustatud konditsioneer, mis liigutab kardinaid, avatud aknad, millest tuulise ilma korral tugeva õhuvoolu ajal kardinad liiguvad jne.
Häire võib esile kutsuda isegi anduri vahetus läheduses olev väike ämblik, kes mingil hetkel üle anduri jalutab. Seega, kui on võimalus, et anduri juures on väike putukas toimetamas, siis pühi tolmulapiga andur ja selle ümbrus puhtaks.
Samuti võib liikumisandurist tekkida häire, kui anduri vaateväljas liiguvad närilised. See võib juhtuda ka loomakindla anduri puhul, kui närilised liiguvad riiulitel. Tavaliselt tekivad sellised olukorrad just sügiseti, kui külma ilma eest toasooja otsivad närilised majja kipuvad. Tavaliselt on öiste häirete autoriks just nemad, eriti kui tegemist on ruumiga, kus üldiselt inimesed sageli ei käi (tehnoruum, garaaž, kuur jne).
Suitsuandur
Suitsuanduri valehäire võib tekkida näiteks niiskusest, kui anduri optikale on tekkinud kondents. Suitsuandur on erinevate välismõjude suhtes väga tundlik. Anduri tööd mõjutab tolmune ruum, näiteks kui tehakse remonti. Samuti võivad anduri sisse sattuda pisikesed putukad. Ka niisama võib ajapikku andurisse koguda tolmu. Enamlevinud suitsuandurite puhastamiseks leiab G4S kodulehelt juhendid nii videona kui ka PDF formaadis, mille saab mugavalt välja printida.
Magnetkontaktandur
Magnetkontaktanduri valehäire võib esile kutsuda viltu vajunud puituks, mis on hakanud raskelt hingedel liikuma, või magneti väsimine, mis ajapikku just metallustel juhtub. Magnetkontaktandureid on erinevaid. Süvistatavaid andureid ei ole näha ja nendele ligi ei pääse. Kui aga tegemist ei ole süvistatava magnetkontaktanduriga, siis saab kontrollida, kas mõlemad anduri osad on ikka korralikult uksele kinnitatud ega liigu käega katsudes ning kas ukse sulgemisel on andurid endiselt kohakuti.
Tamper ehk sabotaaž
Tamper ehk häireseadmestiku saboteerimisest teavitav häire ei ole tavaliselt ise lahenev olukord ja selle lahendamiseks on vaja kohale kutsuda tehnik.
Tavaliselt võib olla põhjus selles, et kuskil valveseadmestiku juhtmetes on tekkinud lühis või remonttööde käigus on kahjustada saanud valvekaabel.
Samuti võivad sellise olukorra põhjustada majja tunginud närilised, kes valvekaablite isolatsiooni on närinud.
Sama teade võib tekkida ka siis, kui valvesüsteem on tuvastanud anduri avamise või lõhkumise, mille tõttu anduri korpus on avatud või purustatud. Tegemist võib olla ka kellegi pahatahtliku tegevusega.
Osadel juhtudel võib olla tegu antimasking funktsiooni rakendumisega. See tähendab, et andur on tuvastanud võimaliku kinnikatmise või on anduri ette asetatud midagi, mis takistab vaatevälja. Selline tegevus võib olla samuti pahatahtlik tegevus kolmandate isikute poolt, millega püütakse eesseisvat rünnet objektile ette valmistada.
Tehniline tugi saab aidata valehäire põhjuste leidmisel ja kaughalduse kaudu võimalike muudatuste tegemisel.
Juhul, kui kaughalduse kaudu lahendust ei leita, on võimalikud järgmised variandid:
- Kui rike on tuvastatud ja selle lahendamiseks on kohale vaja kutsuda tehnik, siis tehniline tugi saab kokku leppida G4S tehniku visiidi, mille käigus vead kõrvaldatakse.
- Kui on tegemist vanema ja pikaajaliselt hooldamata süsteemiga, saab objektil teha plaanivälise korralise süsteemi ülevaatuse ja hoolduse, mis annab süsteemi tehnilisest olukorrast ülevaate.
- Kui on tegu keerulisema juhtumiga, millele ühest lahendust on raske leida, on võimalik kohale tellida G4S tehniline spetsialist, kes selgitab kohapeal välja valehäirete põhjuse, koostab võimalike põhjuste raporti ning pakub välja edasised lahendused.
NB! Viidatud teenused on tasulised ja teostatakse kliendi nõusolekul ja mõlemale osapoolele sobival ajal.
Siit leiad valiku juhendeid, mis võivad vea otsingul abiks olla:
- Rikete ja häiremälu vaatamise lühijuhised
- Häireseadmestike kasutusjuhendid
- Juhend valvesüsteemi testimiseks
- Valvesüsteemi kasutaja meelespea
Valvesüsteemi kontrolliks ja seadmete välja vahetamiseks saad tellida tehniku ka veebis või e-teeninduse kaudu.
Nõu küsida ja samuti tehniku tellida saad ka helistades G4Si telefonil 651 1779.