Rallisõbrad kogunevad 57. korda Saaremaal

Jaga

11. ja 12. oktoobril sõidetakse Saaremaa teedel juba 57. korda Saaremaa Rally, mis on ühtlasi Eesti meistrivõistluste viimane etapp.

3 minutit lugemist

Võistlejaid ootab ees 9 kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 104 kilomeetrit, millest 86% on kruusal ja 14% asfaldil. „Palume kõikidel pealtvaatajatele olla ettevaatlik ja mitte minna keelualadele ega rajale liiga lähedale ning jälgida julgestajate suuniseid ja korraldusi. Ühtlasi tasub varuda aega ühelt kiiruskatselt teisele sõitmisel ja jälgida reguleerijate märguandeid,“ ütles ralli turvapartneri G4Si turvajuht Kristjan Saarik.

Soovitused pealtvaatajatele

JÄLGI RALLIT SELLEKS ETTENÄHTUD KOHTADES
Rangelt on keelatud viibida sildiga „KEELUALA“ märgitud tsoonides. Rallit on lubatud jälgida ainult selleks ettenähtud vaatamisalades.

JÄRGI TURVATÖÖTAJA KORRALDUSI
Kõigi turvatöötajate korraldusi tuleb täita tingimusteta. Kui neilt või nullautodelt laekub korraldajatele info, et kiiruskatset ei saa ohutult läbi viia, jäetakse see kiiruskatse lihtsalt ära. Kui te näete ohtlikult käituvaid pealtvaatajaid, siis aidake neid korrale kutsuda ja teavitage sellistest isikutest turvatöötajat.

PARKIGE VASTUTUSTUNDLIKULT JA JÄRGIGE JUHISEID
Kui parkimine on korraldatud juurdepääsu ääres, siis parkige ainult ühele poole teed ja pöörake auto enne parkimist ringi. Ärge ummistage kiiruskatseni viivat teed – juurdepääs kiiruskatsele ja sealt lahkumiseks peab jääma avatuks kogu võistluse vältel, et tagada päästeautode liikumine katsele ja katselt välja. Jälgige parkimiskorraldajate juhiseid.

SÕITJA EI NÄE SIND
Võidusõitja on keskendunud sõitmisele, tema näeb ainult teed. Teel liikuvad pealtvaatajad pole legendis kirjas ja nendega kohtumine saab lõppeda ainult õnnetusega. Ületage võistlusrada selleks ettenähtud kohtades ja veenduge kindlasti, et ületamine on ohutu! Võistlusautod võivad tulla ka üksteise järel ja väga väikese vahega.

VÕTKE RAHULIKULT JA JÄLGIGE AMETLIKKE INFOKANALEID
Planeerige oma liikumisi piisava ajalise varuga. Teedel liigub palju autosid, arvestage võimalike seisakutega, parkimisele kuluva ajaga ja jätke piisav varu ka sobiva vaatamiskoha leidmiseks. Ametlik ralliraadio on operatiivseim kanal info saamiseks ummikute, võistluse seisakute, parkimise jne kohta.

OLE RISTMIKEL ÄÄRMISELT ETTEVAATLIK
Enamasti suletakse ristmikel haru, kuhu võistlustrass ei lähe, turvalintidest moodustatud „ümbrikuga“. Paljud arvavad, et sellise ümbriku taga on ohutu seista – see on täiesti vale! Sõitja võib kasutada „ümbrikut“ pidurdusmaaga eksimisel nn ohutuks väljasõidualaks ning auto võib läbida pärast „ümbrikut” veel kümneid meetreid – näiteks pidurite rikke korral.

PEA MEELES, ET AUTODE AJAVAHE POLE ALATI ÜHESUGUNE
Kuigi üldjuhul stardivad autod minutiliste pauside järel, ei pruugi kiiruskatse lõpuosas see vahe enam selline olla. See on tingitud võistlejate erinevast kiirusest, tehnilistest probleemidest jne. Ärge kunagi eeldage, et võistlusauto möödumise järel on teil tee ületamiseks aega vähemalt minut.

AVARII VÕIB JUHTUDA KA SIRGEL LÕIGUL
Võistlusauto võib teelt välja kihutada ka sirgel. See võib olla põhjustatud tehnilisest rikkest – kui näiteks auto vedrustus on mõnes eelnenud olukorras viga saanud. Selline viga ei pruugi ilmneda kohe, vaid mitmete, vahest isegi kümnete kilomeetrite pärast. 

OHTLIK POLE AINULT VÄLISKURV
Ohtlikud võivad olla ka sisekurvid ja pidurdusmaad. Sõitja võib eksida pidurdusmaa hindamisel või põhjustab ohtliku olukorra muutuv teekate. Sisekurvi võib auto söösta aga siis, kui sõitja siseneb kurvi külglibisemisega, kuid haardevõime taastub varem, kui sõitja seda eeldas. Arvestage seda oma kohavalikul ja jätke endale taganemistee.

Jaga
10 oktoober 2024 09:55